Veelgestelde vragen

Geen mail ontvangen?
Het is van belang om na uw online betaling op 'Voltooien' te klikken om terug te keren naar de website. Als uw betaling gelukt is, ontvangt u binnen een uur uw kaarten. Heeft u geen e-mail ontvangen van ons (bevestigingsmail of e-mail met kaarten)? Check dan de map waarin uw SPAM, junk of ongewenste emailberichten terechtkomen in uw e-mailprogramma.

Hoe bestel ik kaarten met een promotiecode?
Heeft u een promotiecode ontvangen voor een van onze voorstellingen? Via onze website kunt u hier gebruik van maken door op de voorstellingspagina op de rode ‘Bestellen’-knop te klikken, de code in het promotiecodeveld in te voeren en te klikken op ‘Go’. Het kortingsprijstype verschijnt vervolgens in de lijst met prijzen. Vul hier het aantal kaarten in dat u wenst te kopen en klik op ‘ga verder’. Bestelt u via ons bespreekbureau? Vermeld dan de promotiecode bij onze kassamedewerkers.

Algemeen

Kan ik contant betalen?
Nee, sinds 1 januari 2016 betaalt bij ons alleen nog maar per pin. Dit houdt in dat u zowel uw theatertickets aan de kassa als uw drankjes bij de bar niet meer contant afrekent. Onze pinautomaten geven u de mogelijkheid per pin, contactloos en per creditcard te betalen. Met het invoeren van Pin Only kunt u veiliger en sneller betalen.

Tot hoe laat duurt de voorstelling?
Zodra de eindtijd bekend is, vermelden we deze op de voorstellingspagina op onze website. De eindtijd wordt tevens vermeld in de servicemail die u vlak voor de voorstelling ontvangt. Op de avond zelf kunt u de eindtijd op de schermen in het theater lezen. De eindtijd is altijd een schatting en exclusief het eindapplaus en eventuele toegiften.

Vanaf hoe laat gaan de deuren van de zaal open?
Het Zuiderstrandtheater en de Nieuwe Kerk openen de voordeuren een uur voor aanvang van de voorstelling, zodat u in de gelegenheid bent gebruik te maken van bespreekbureau, garderobe, toiletten en koffie/thee. De deuren van de zaal gaan, onder voorbehoud, een half uur voor aanvang open.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen?
We hanteren geen wachtlijsten. Bij uitverkochte voorstellingen hanteert het theater een volgnummersysteem. Deze volgnummers worden ongeveer een uur voor aanvang uitgegeven. 15 minuten voor aanvang worden gereserveerde, maar niet afgehaalde plaatsen, ter verkoop aangeboden.

Over kaartverkoop

Ik heb mijn online bestelde kaarten nog niet ontvangen en de voorstelling is al deze week. Wat nu?
Wanneer u e-tickets heeft besteld, hoort u deze binnen enkele minuten te ontvangen. Als dit niet het geval is, stuurt u dan een e-mail naar kassa@zuiderstrandtheater.nl of bel naar de kassa (tijdens openingstijden, 070-88 00 333). Wij kunnen ze opnieuw naar u mailen.

Als u de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen heeft, kunt u deze afhalen aan de kassa van het theater waar u naartoe gaat op vertoon van uw bevestigingsmail. De kassa opent 1 uur voor aanvang van de voorstelling (uitzondering: bij voorstellingen van Nederlands Dans Theater opent de kassa 5 kwartier voor aanvang).

Ik heb kaarten besteld via de website, kan ik deze nog annuleren of wijzigen?
Let op! Onze ruilvoorwaarden zijn aangepast per 10 oktober 2017.
Losse kaarten kunt u tot één dag voor de voorstelling ruilen voor een andere voorstelling of u ontvangt een tegoedbon ter waarde van de kaarten. Voor tickets die u kocht met vroegboekkorting (vrijekeuzeabonnement) geldt hetzelfde. Tickets die onderdeel zijn van een abonnement, serie of passe-partout kunnen uitsluitend geruild worden voor de zelfde productie op een andere datum.

U betaalt voor de ruiling/annulering altijd €4,50 administratiekosten (per handeling), ook wanneer u wilt ruilen voor andere zitplaatsen. Een tegoedbon is onbeperkt geldig en kan in delen besteed worden voor alle voorstellingen in het Zuiderstrandtheater en/of de Nieuwe Kerk. Wij geven geen geld retour. Ruilen kan uitsluitend in onze reguliere openingstijden van dinsdag t/m zaterdag en niet in het uur voor aanvang van een voorstelling.

Over online kaarten bestellen

Hoeveel kost het om online te reserveren?
Als u online boekt en met iDeal afrekent, betaalt u geen extra kosten voor e-tickets of € 3,50 per bestelling voor kaarten per post. Betaalt u met een creditcard? Dan betaalt u 3,5% servicekosten per transactie.

Kan ik ook met creditcard betalen?
U kunt uw online aankoop afrekenen met iDEAL of Podiumcadeaukaart, creditcard én tegoedbonnen. Ook kunt u aan de kassa in ons theater met creditcard betalen, of via een telefonische reservering (070 88 000 33). Voor het telefonisch en online reserveren en betalen van kaarten met een creditcard rekenen wij 3,5% servicekosten over het totaalbedrag.

Kan ik mijn tegoedbon van het Zuiderstrandtheater ook online verzilveren?
Ja dit kan. Kies bij het kopen van kaarten bij Betaalwijze voor de waardebon en vul hier de cijfers in die onder de barcode als vouchercode staan vermeld.

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart ook gebruiken voor het online bestellen van kaarten?
Jazeker. Kies bij het kopen van kaarten bij Betaalwijze eerst voor Podium Cadeaukaart. Vul het nummer en de pincode in (en betaal evt. het resterende bedrag met een andere betaalwijze).
Let op: u kunt online slechts met één Podium Cadeaukaart per bestelling betalen. U kunt ook uw Podium Cadeaukaart verzilveren via een telefonische reservering. Houdt uw kaart van bij de hand.

Ik heb een Theater- en Concertbon. Kan ik die online verzilveren?
Helaas is de papieren Theater-en Concertbon (de voorloper van de Podium Cadeaukaart) niet direct via een online bestelling te gebruiken. U kunt dan telefonisch reserveren of langsgaan aan onze balie in de Centrale Bibliotheek van Den Haag (Spui 68). Zie openingstijden kassa.

Moet ik mijn e-tickets uitprinten of scannen jullie ook kaarten vanaf een smartphone?
Wij kunnen scannen vanaf uw telefoon. Het liefst mobile tickets, maar een duidelijke streepjescode vanuit een pdf kan ook. Zorgt u ervoor dat uw schermverlichting fel genoeg is en dat u gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat nu?
Wanneer u de kaarten kwijt bent, kunt u binnen onze openingstijden bellen naar de kassa voor Copy kaarten. Is de kassa gesloten, dan kunt u een uur voor aanvang even langs de kassa.

Kan ik kaarten reserveren en later afrekenen?
U kunt telefonisch kaarten reserveren (€2 reserveringskosten per order) bij ons bespreekbureau via 070 88 00 333. Deze kaarten dienen binnen twee weken te worden betaald en afgehaald. U kunt uw telefonische bestelling ook via iDeal of creditcard betalen en als e-ticket ontvangen. Dit laatste is kostenloos. U dient echter wel uw betaling binnen 5 werkdagen te voldoen, anders vervalt uw reservering.

Kortingspassen, andere kortingen en cadeaubonnen
De UITpas geeft een aantrekkelijke korting op tal van voorstellingen en concerten in de regio Haaglanden. Uiteraard geldt dit ook voor voorstellingen/concerten in onze zalen. De (persoonsgebonden) UITpas kost €7,50 en is verkrijgbaar bij ons Bespreekbureau. Uitsluitend op vertoon van de UITpas kunt u kaarten met de korting kopen. Bel voor meer informatie over de UITpas naar (070) 363 38 33. Let op: koopt u een ticket met UITpas-korting? Neem uw UITpas dan mee naar de voorstelling, deze wordt bij de toegang gecontroleerd. Indien u uw pas niet kunt vertonen, kunt u bij de kassa het kortingsbedrag bijbetalen. U krijgt dit geld niet retour, ook niet wanneer u op een later moment uw pas kunt vertonen.

Houders van een Ooievaarspas krijgen bij veel concerten en voorstellingen 50% korting op de toegangsprijs. Het is niet mogelijk om via de website kaarten van het prijstype Ooievaarspas te bestellen. Voor meer informatie over de Ooievaarspas, zie www.ooievaarspas.nl.

Onze jongerenprijzen gelden voor een aantal geselecteerde voorstellingen voor jeugd t/m 26 jaar, tenzij anders vermeld. Wanneer de jongerenprijs niet als prijstype weergegeven wordt, is er geen korting voor jongeren op deze voorstelling of zijn de beschikbare kaarten uitverkocht. Let op: Maak je gebruik van de jongerenkorting? Neem dan je identiteitsbewijs mee naar de voorstelling. Hier wordt naar gevraagd bij de ticketcontrole.

Vroegboekkorting
Profiteer van aantrekkelijke kortingen via onze vroegboekkorting:
- 3 of 4 voorstellingen: 10% korting
- 5 voorstellingen of meer: 15% korting
U kunt tot en met zondag 9 september 2018 gebruik maken van de vroegboekkorting. Deze korting is niet geldig in combinatie met kortingspassen en/of andere kortingen. Voor sommige voorstellingen geldt op verzoek van het impresariaat/de producent geen vroegboekkorting. Dit wordt op deze website bij de betreffende voorstellingen in de omschrijving genoemd.

Kan ik verschillende kortingen combineren?
Helaas is het niet mogelijk om verschillende kortingen te combineren. Zo is het bij de Uitpas niet mogelijk om ook van Vroegboekkorting te genieten. Wanneer u online boekt en dan een kortingstarief kiest, is deze definitief. Restitutie van geld of een tegoedbon is niet mogelijk.

Met welke cadeaubonnen kan ik betalen?
Wij nemen de Podium Cadeaukaart, Nationale Theater & Concertbon en onze eigen tegoedbonnen aan.

Hebben jullie last minute kortingen?
Voor veel voorstellingen verkopen we last minute kaarten voor jongeren tot 27 jaar. Deze kaarten kun je op de dag van de voorstelling voor €10 per kaart bestellen, zowel online als aan de kassa. Als je jongerenkaarten koopt, neem dan je identiteitsbewijs mee naar de voorstelling. Hier wordt naar gevraagd bij de ticketcontrole.

Wat houden de Donderdag Deals in?
Tijdens de Donderdag Deals, op de laatste donderdag van de maand, koopt u tussen 12.00 en 0.00 uur twee kaarten voor de prijs van één voor geselecteerde voorstellingen. U kunt de tickets zowel bij ons bespreekbureau (tot 18.00 uur) als online (tot 0.00 uur) kopen. U kunt zoveel kaarten kopen als u wilt (zo lang de voorraad tickets voor de betreffende voorstelling strekt). Online: Als u bij de voorstellingen op 'bestellen' klikt, ziet u "Donderdag Deal" tussen de prijstypen staan. Bij het bestellen van twee tickets rekent u slechts de prijs van één ticket af. Dit wordt direct bij uw bestelling verrekend. Direct per mail op de hoogte blijven van de Donderdag Deals? Schrijf u in voor de nieuwsbrief van het Zuiderstrandtheater.

Over mindervaliden

Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?
Om kaarten te reserveren voor rolstoelgebruikers belt u met onze kassa via 070 88 00 333 (di t/m za van 12.00 – 18.00 uur).

Hoe is de bereikbaarheid van de plaatsen in de zaal voor mindervaliden?
De zaal van het Zuiderstrandtheater loopt vanaf rij 3 omhoog. Bent u minder goed ter been, dan is het aan te raden plaatsen te kopen op de eerste rijen of de bovenste rijen. Bovenaan kunt u gebruik maken van een lift en kunt u met een paar treden naar beneden uw plaats vinden. De afmeting van de lift is 90 x 140 cm.

Bezoekt u ons theater met een rolstoel? Reserveer dan via ons bespreekbureau: 070 88 00 333 (di t/m za van 12.00 – 18.00 uur).

Heeft u nog andere vragen over de bereikbaarheid, dan raden wij u ook aan telefonisch contact op te nemen met ons bespreekbureau. Onze collega’s kennen de zaal goed en kunnen met u de mogelijkheden bij iedere voorstelling bespreken.

Zijn er faciliteiten voor slechthorenden?
Het Zuiderstrandtheater beschikt over een infraroodsysteem met een beperkt aantal hoofdtelefoons. U kunt zich melden bij de informatiebalie waar een formulier kan worden ingevuld.

In de Nieuwe Kerk is geen ondersteuningssysteem voor slechthorenden aanwezig.

Zijn er plaatsen voor slechtzienden?
Per voorstelling houden wij bij start kaartverkoop (mei 2018) een zeer beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor slechtzienden. Reserveert u (tijdig!) telefonisch op 070 88 00 333 (di t/m za van 12.00 – 18.00 uur).

> Lees meer over faciliteiten voor mindervaliden

Overige vragen

Kan ik met een baby naar een voorstelling?
We raden het meenemen van baby’s en jonge kinderen naar voorstellingen af. De voorstellingen zijn qua inhoud en lengte niet geschikt voor deze doelgroep. Daarnaast is het mogelijk dat kleine kinderen voor overlast zorgen bij de andere bezoekers. Bij jeugd & familievoorstellingen met een leeftijdsindicatie van maximaal 6+ kunt u uw baby wel meenemen. In dat geval dient u voor uw baby een ticket met kindertarief te kopen.

Wat is leeftijdsindicatie?
Bij jeugd & familievoorstellingen communiceren wij een leeftijdsindicatie. Er wordt hiermee aangegeven dat de voorstelling vanaf een bepaalde leeftijd geschikt is. De voorstelling is dan geschikt qua inhoud en lengte voor de doelgroep. Wij hanteren hierin een 'vanaf' leeftijd, zoals 2+, 4+, 6+ en 8+.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
Ja. In het Zuiderstrandtheater beschikken we over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien. In de Nieuwe Kerk zijn geen stoelverhogers aanwezig.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen / buggy ergens kwijt?
Geen probleem! Vraagt u aan onze medewerkers bij de garderobe waar u de buggy neer kunt zetten.

Ik wil graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws en acties, hoe doe ik dat?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de algemene nieuwsbrief en de Donderdag Deals-mailing, waarmee u 50% korting krijgt op geselecteerde voorstellingen. Schrijf u hier in >

Ik kijk de website op een iPad 2 en zie geen inhoud van de pagina's. Wat nu?
Download de app Chrome en probeer het daarmee opnieuw. De website werkt niet optimaal op de iPad 2 of oudere generatie, evenals de iPhone 3 of ouder.

Hoe is het volume van de voorstellingen geregeld?
De technici van het gezelschap zijn verantwoordelijk voor het volume tijdens voorstellingen. Uiteraard zorgen onze eigen technici ervoor dat het volume binnen de geldende normen valt. Wilt u gebruik maken van oordoppen? Deze zijn gratis verkrijgbaar bij onze informatiebalie, naast de kassa.

Heeft het theater huisregels?
Ja, deze leest u hier.

Heeft het theater een privacybeleid?
Ja, dat leest u hier.

Staat uw vraag er niet bij?
Mailt u ons uw vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. U kunt een email sturen naar: kassa@zuiderstrandtheater.nl.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.