Veelgestelde vragen

Gaan de voorstellingen in het Zuiderstrandtheater en de Nieuwe Kerk door?

De nieuw aangekondigde coronamaatregelen die vanaf woensdagavond 4 november gelden hebben gevolgen voor het programma in het Zuiderstrandtheater en de Nieuwe Kerk. Helaas zijn wij genoodzaakt om alle voorstellingen en concerten t/m 18 november te annuleren of te verplaatsen. Kaartkopers ontvangen bericht zodra we weten of we voor de voorstelling een vervangende datum hebben gevonden of dat die helemaal geannuleerd moet worden.

Bekijk hier de meest recente informatie over het programma.

Kaartverkoop

Kaarten gekocht, maar geen mail ontvangen?
Het is van belang om na je online betaling op 'Voltooien' te klikken om terug te keren naar de website. Als je betaling gelukt is, ontvang je binnen enkele minuten je kaarten. Heb je geen e-mail ontvangen van ons (bevestigingsmail of e-mail met kaarten)? Check dan de map waarin je SPAM, junk of ongewenste e-mailberichten terechtkomen.

Hoe bestel ik kaarten met een promotiecode?
Heb je een actiecode ontvangen voor een van onze voorstellingen? Deze kun je gebruiken bij het online kaarten kopen. Als je een voorstelling hebt uitgekozen en op de ‘Reserveren’-knop klikt, verschijnt er bovenaan de pagina een invulveld waar je de actiecode in kunt voeren. Bij het selecteren van je zitplaatsen kies je het bijbehorende prijstype. Bestel je via ons bespreekbureau? Vermeld dan de promotiecode bij onze kassamedewerkers.

Ik heb mijn online bestelde kaarten nog niet ontvangen. Wat te doen?
Wanneer je e-tickets hebt besteld, hoor je deze binnen enkele minuten te ontvangen. Als dit niet het geval is, stuur dan een e-mail naar kassa@zuiderstrandtheater.nl of bel naar de kassa (tijdens openingstijden, 070-88 00 333). Wij kunnen ze opnieuw naar je mailen.

Als je de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen hebt, kun je ze afhalen aan de kassa van het theater waar je naar toegaat op vertoon van je bevestigingsmail. De kassa opent sinds de aangescherpte coronamaatregelen 30 minuten voor aanvang van de voorstelling en 1 uur van tevoren als er een inleiding plaatsvindt.

Kaarten per post
Wil je je kaarten graag per post thuisgestuurd krijgen, dan betaal je € 3,50 per bestelling.

Kan ik ook met creditcard betalen?
Je kunt je online aankoop afrekenen met iDEAL of Podiumcadeaukaart, creditcard en/of tegoedbonnen. Dat kan ook aan de kassa of tijdens een telefonische bestelling.

Hoe verzilver ik mijn tegoedbon van het Zuiderstrandtheater online?
Kies bij het kopen van kaarten bij Betaalwijze Tegoedbon en vul vervolgens de vouchercode die op de bon staat.

Hoe verzilver ik mijn Podium Cadeaukaart?
Nadat je online kaarten hebt gereserveerd kan je de Podium Cadeaukaart als betaalwijze kiezen. Vul het nummer en de pincode in (en betaal evt. het resterende bedrag met een andere betaalwijze). Dan ontvang je van ons een e-mail met een betaallink en kies je Podium Cadeaukaart als betaalwijze. Let op: online kan je slechts met één Podium Cadeaukaart per bestelling betalen. Als je meer cadeaukaarten tegelijk wil verzilveren kan dat alleen bij het bespreekbureau.

Ik heb een Theater- en Concertbon. Kan ik die online verzilveren?
De papieren Theater-en Concertbon (de voorloper van de Podium Cadeaukaart) kan alleen telefonisch of live via het bespreekbureau verzilverd worden. Zie openingstijden kassa.

Scannen jullie ook kaarten vanaf een smartphone?
Wij scannen je tickets vanaf je smartphone. Het liefst mobiele tickets, maar een duidelijke streepjes/QR-code vanuit een pdf kan ook. Zorg ervoor dat de schermverlichting fel genoeg is en dat je gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat nu?
Wanneer je je tickets kwijt bent, kan je tijdens onze openingstijden bellen naar de kassa voor kopiekaarten. Is de kassa gesloten, dan kun je vanaf een uur voor aanvang even langs de kassa om je kaarten daar uit te laten printen.

Kan ik kaarten reserveren en later afrekenen?
Telefonisch kaarten reserveren kost € 2,- reserveringskosten per order. Gereserveerde kaarten moet je binnen 2 weken verzilveren. Je kan je telefonische reservering ook via iDeal of creditcard betalen, dan ontvang je je tickets per e-mail. Dit laatste is kosteloos. Je dient echter wel je betaling binnen 14 dagen te voldoen, anders vervalt de reservering.

Staat je vraag er niet bij?
Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Je kunt een e-mail sturen naar: kassa@zuiderstrandtheater.nl.

Ruilen en retourneren

Ik heb kaarten voor een voorstelling of concert, kan ik deze nog annuleren of wijzigen?
In verband met Covid-19 kan je je kaarten retourneren tot en met de dag van de voorstelling. We raden je aan om met verkoudheidsklachten thuis te blijven. Je krijgt het volledige bedrag retour. Een verzoek tot het annuleren of wijzigen van je bezoek aan een voorstelling of concert kun je met dit formulier indienen.

Vragen i.v.m. Covid-19

Wanneer kan ik nieuws verwachten over de voorstelling waar ik tickets voor heb?
Sinds 4 november zijn de coronamaatregelen weer verder aangescherpt. Dit heeft consequenties voor alle voorstellingen en concerten t/m 18 november. Zodra er in deze periode iets verandert voor jouw voorstelling of concert ontvang je hierover van ons een mail.
Let op! We sturen je een mail per voorstelling of concert. Wanneer je tickets voor meerdere voorstellingen hebt, ontvang je dus meerdere mails en vragen we je vriendelijk om, indien van toepassing, meerdere keuzeformulieren in te vullen.

Ik heb kaarten gekocht bij een ander verkoopkanaal. Wat nu?
Je krijgt bericht van de organisatie waarbij je de tickets gekocht hebt. Als je dus via een andere website of verkoper kaarten hebt gekocht dan direct via ons, krijg je ook van hen bericht. Zie ook: www.weetwaarjekoopt.nl.

Hoe werkt de ticketregeling bij verplaatste evenementen? 
Als je voorstelling of concert is verplaatst binnen 13 maanden na de oorspronkelijke datum, dan blijft je ticket gewoon geldig voor het verplaatste evenement. Kun je niet op de vervangende datum, dan krijg je je aankoopbedrag terug in de vorm van een tegoedbon of geld. De tegoedbon is tot en met 1 juli 2021 geldig. 

Hoe werkt de ticketregeling bij afgelaste evenementen? 
Kon een evenement niet worden verplaatst naar een nieuwe datum en moest het worden afgelast, dan krijg je je geld terug in de vorm van een tegoedbon of het aankoopbedrag. De tegoedbon is geldig t/m 1 juli 2021.

Hoe lang is mijn tegoedbon geldig?
Je kunt het tegoed t/m 1 juli 2021 gebruiken om een ticket te kopen voor een ander evenement van dezelfde organisatie. In ons geval zijn dat voorstellingen in het Zuiderstrandtheater en de door ons georganiseerde voorstellingen in de Nieuwe Kerk of op andere locaties. Het gaat om alle voorstellingen die te zien zijn op onze website www.zuiderstrandtheater.nl. Als je uiteindelijk je tegoedbon niet (geheel) hebt gebruikt en de termijn is verlopen, krijg je het (resterende) bedrag terug.

Kan ik een donatie doen?
Graag zelfs! Je kan het hele bedrag van je ticket(s) of een deel doneren. Deze optie staat in het formulier dat in de mail gestuurd wordt. De verdeling van het gedoneerde bedrag komt ten goede aan de specifieke voorstelling die je gemist hebt in een afgesproken redelijke verdeling tussen artiest en theater. Wil je een losse donatie doen? Dan kan dat via deze pagina >.

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
Als je je tegoedbon niet kunt gebruiken, heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort, hangt ervan af of het een verplaatst of een afgelast evenement is.

  • Indien een evenement wordt verplaatst, zal terugbetaling een maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement plaatsvinden.
  • Bij afgelasting is deze termijn 3 maanden na de oorspronkelijke datum waarop het evenement zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen zijn geld terugvraagt. Vandaar ook dat de overheid deze regeling steunt.

Waarom de regeling 'Bewaar je ticket, geniet later'?

Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement op een later moment bezoeken. Met de tegoedbonnenregeling hopen we als podia de kaartkoper aan ons te binden. Je kan bij jouw podium de tegoedbon inwisselen en dat betekent dat ook na de coronacrisis het theater waar jij kaarten kocht weer bezocht gaat worden. De podia kunnen met deze regeling het verlies aan inkomsten over een langere periode verspreiden. We proberen zo de schade te beperken.

Zowel het Zuiderstrandtheater als de Nieuwe Kerk ondersteunen deze ticketregeling.

Over toegankelijkheid

Zuiderstrandtheater

Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?
Heb je een rolstoel of ben je slecht ter been (of geldt dit voor iemand in je gezelschap) bel dan altijd met onze kassa via 070 88 00 333 (di t/m za van 13.00 – 18.00 uur).

Hoe is de bereikbaarheid van de plaatsen in de zaal voor mindervaliden?
Voor alle vragen over de bereikbaarheid voor mindervaliden raden we je aan telefonisch contact op te nemen met onze kassa via 070 88 00 333 (di t/m za van 13.00 – 18.00 uur). Onze collega’s kennen de zaal goed en bespreken graag de mogelijkheden bij iedere voorstelling.

Zijn er faciliteiten voor slechthorenden?
Het Zuiderstrandtheater beschikt over een infraroodsysteem met een beperkt aantal hoofdtelefoons. Meld je bij de informatiebalie om hier gebruik van te maken.
In de Nieuwe Kerk is geen ondersteuningssysteem voor slechthorenden aanwezig.

Zijn er plaatsen voor slechtzienden?
Per voorstelling zijn er kaarten beschikbaar die geschikt zijn voor slechtzienden. Neem (tijdig!) telefonisch contact op met ons bespreekbureau op 070 88 00 333 (di t/m za van 13.00 – 18.00 uur) om een geschikte plaats in de zaal te reserveren.

Heb je bij ontvangst/voor aanvang hulp nodig? Geef dit dan aan bij de reservering. Het meebrengen van getrainde begeleidershond is in de meeste gevallen toegestaan. Ook dit is iets wat wij graag bij het maken van de reservering horen.

Nieuwe Kerk

De Nieuwe Kerk is toegankelijk voor mindervaliden. De kerk is gelijkvloers, dus je kunt met een rolstoel of rollator een concert bezoeken. Wanneer je als mindervalide een concert in de Nieuwe Kerk bezoekt, kun je je bij binnenkomst in de Nieuwe Kerk melden bij de bedrijfsleider. Hij of zij kan een vrijwilliger instrueren je te begeleiden.

Foyer
De foyer in de Nieuwe Kerk bevindt zich beneden. Hier kun je met een stoellift naar toe of we vragen een vrijwilliger een drankje voor je te halen, wanneer je vooraf of in de pauze liever in de zaal blijft. De deuren van de zaal gaan circa 30 minuten voor aanvang van het concert open en de (gelijkvloerse) ruimte vóór de zaal is zeer beperkt. Wij verzoeken je daarom vriendelijk niet te vroeg aanwezig te zijn, als je niet naar de foyer wilt.

Invalidentoilet
Er bevindt zich een invalidentoilet in de kleedkamer van de artiesten (achter de kansel). Een vrijwilliger kan je hier naar toe begeleiden.

Parkeren
Er is geen invalidenparkeerplaats bij de Nieuwe Kerk. De parkeergarages Q-Park Veerkaden en Spui zijn de dichtstbijzijnde plaatsen waar je kunt parkeren.

Slechthorenden
In de Nieuwe Kerk is geen ondersteuningssysteem voor slechthorenden aanwezig.

Blindengeleidehonden
Het is niet toegestaan om huisdieren mee te nemen naar een concert in de Nieuwe Kerk. Kom je met een blindengeleidehond? Neem dan tijdig contact met ons op zodat er een plaats aan het gangpad kan worden gereserveerd.

Andere vragen

Kan ik contant betalen?
Nee, bij ons kan je alleen per pin betalen. Dit houdt in dat je tickets aan de kassa en je drankjes bij de bar niet meer contant afrekent. Onze pinautomaten geven je de mogelijkheid met pin, contactloos en met een creditcard te betalen. Met het invoeren van Pin Only kan je veiliger en sneller betalen.

Tot hoe laat duurt de voorstelling?
Zodra de eindtijd van een voorstelling of concert bij ons bekend is, vermelden we deze op de voorstellingspagina op onze website. Ook staat de eindtijd in de servicemail, die je uiterlijk een dag voor de voorstelling ontvangt. Op de avond zelf kun je de eindtijd op de schermen in het theater lezen. De eindtijd is altijd een schatting en exclusief het eindapplaus en eventuele toegiften.

Vanaf hoe laat gaan de deuren van de zaal open?
In het Zuiderstrandtheater en de Nieuwe Kerk gaan de deuren een half uur voor aanvang van de voorstelling open. Let op: kom op tijd, maar niet te vroeg! Zo voorkom je dat je buiten (in de kou) moet wachten. Laatkomers kunnen wij helaas niet toelaten.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen?
We hanteren geen wachtlijsten. Bij uitverkochte voorstellingen hanteert het theater een volgnummersysteem. Deze volgnummers worden ongeveer een uur voor aanvang uitgegeven. 15 Minuten voor aanvang gaan gereserveerde, maar niet afgehaalde plaatsen, in de verkoop.

Mag ik mijn tas meenemen in de zaal?
Dat hangt van de grootte van de tas af. Alleen tassen kleiner dan A4 formaat en tassen niet dikker dan 10 cm mogen het Zuiderstrandtheater mee naar binnen. Grotere tassen kun je in je auto laten of bij de garderobe achterlaten.

Rijdt de shuttebus nog?
Nee, sinds september 2019 rijdt de shuttlebus niet meer. Als alternatief kun je bus 28 gebruiken. De bereikbaarheid van het Zuiderstrandtheater met bus 28 kun je hier vinden.

Kan ik mijn elektrische fiets opladen?
Ja, bij de fietsenstalling naast het theater zijn 6 oplaadpunten voor elektrische fietsen.

Kan ik met een baby naar een voorstelling?
We raden het meenemen van baby’s en jonge kinderen naar voorstellingen af. De voorstellingen zijn qua inhoud en lengte niet geschikt voor deze doelgroep. Daarnaast is het mogelijk dat kleine kinderen voor overlast zorgen bij de andere bezoekers. Bij jeugd & familievoorstellingen met een leeftijdsindicatie van maximaal 6+ kun je je baby wel meenemen. In dat geval dien je voor je baby een ticket met kindertarief te kopen. Bij overlast kunnen onze collega’s je tijdens de voorstelling verzoeken de zaal te verlaten. Restitutie van gekochte kaarten is echter niet mogelijk.

Wat is leeftijdsindicatie?
Bij jeugd & familievoorstellingen communiceren wij een leeftijdsindicatie. Er wordt hiermee aangegeven dat de voorstelling vanaf een bepaalde leeftijd geschikt is. De voorstelling is dan geschikt qua inhoud en lengte voor de doelgroep. Wij hanteren hierin een 'vanaf' leeftijd, zoals 2+, 4+, 6+ en 8+.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
In het Zuiderstrandtheater beschikken we over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.
In de Nieuwe Kerk zijn geen stoelverhogers aanwezig.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen / buggy ergens kwijt?
Geen probleem! Vraag aan onze medewerkers bij de garderobe waar je de buggy neer kunt zetten.

Ik wil graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws en acties, hoe doe ik dat?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de algemene nieuwsbrief en de Donderdag Deals-mailing, waarmee je 50% korting krijgt op geselecteerde voorstellingen. Schrijf je hier in >

Ik kijk de website op een iPad 2 en zie geen inhoud van de pagina's. Wat nu?
Download de app Chrome en probeer het daarmee opnieuw. De website werkt niet optimaal op de iPad 2 of oudere generatie, evenals de iPhone 3 of ouder.

Hebben jullie oordoppen?
Ja, deze zijn gratis verkrijgbaar bij onze informatiebalie, naast de kassa.

Hoe zit het met het geluidsvolume tijdens de voorstellingen?
De technici van het gezelschap zijn verantwoordelijk voor het volume tijdens voorstellingen. Uiteraard zorgen onze eigen technici ervoor dat het volume binnen de geldende normen valt. Wil je gebruik maken van oordoppen? Deze zijn gratis verkrijgbaar bij onze informatiebalie, naast de kassa.

Heeft het theater huisregels?
Ja, deze lees je hier.

Heeft het theater een privacybeleid?
Ja, dat lees je hier.

Staat je vraag er niet bij?
Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Je kunt een e-mail sturen naar: kassa@zuiderstrandtheater.nl.

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen