Veelgestelde vragen

Kaartverkoop

Kaarten gekocht, maar geen mail ontvangen?
Het is van belang om na je online betaling op 'Voltooien' te klikken om terug te keren naar de website. Als je betaling gelukt is, ontvang je binnen enkele minuten je kaarten. Heb je geen e-mail ontvangen van ons (bevestigingsmail of e-mail met kaarten)? Check dan de map waarin je SPAM, junk of ongewenste e-mailberichten terechtkomen.

Hoe bestel ik kaarten met een promotiecode?
Heb je een actiecode ontvangen voor een van onze voorstellingen? Deze kun je gebruiken bij het online kaarten kopen. Als je een voorstelling hebt uitgekozen en op de ‘Reserveren’-knop klikt, verschijnt er bovenaan de pagina een invulveld waar je de actiecode in kunt voeren. Bij het selecteren van je zitplaatsen kies je het bijbehorende prijstype. Bestel je via ons bespreekbureau? Vermeld dan de promotiecode bij onze kassamedewerkers.

Ik heb mijn online bestelde kaarten nog niet ontvangen. Wat te doen?
Wanneer je e-tickets hebt besteld, hoor je deze binnen enkele minuten te ontvangen. Als dit niet het geval is, stuur dan een e-mail naar kassa@zuiderstrandtheater.nl of bel naar de kassa (tijdens openingstijden, 070-88 00 333). Wij kunnen ze opnieuw naar je mailen.

Als je de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen heeft, kan je ze afhalen aan de kassa van het theater waar je naar toegaat op vertoon van je bevestigingsmail. De kassa opent 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

Kaarten per post
Wil je je kaarten graag per post thuisgestuurd krijgen, dan betaal je € 3,50 per bestelling.

Kan ik ook met creditcard betalen?
Je kunt je online aankoop afrekenen met iDEAL of Podiumcadeaukaart, creditcard én tegoedbonnen. Dat kan ook aan de kassa of tijdens een telefonische bestelling.

Hoe verzilver ik mijn tegoedbon van het Zuiderstrandtheater online?
Kies bij het kopen van kaarten bij Betaalwijze Tegoedbon en vul vervolgens de vouchercode die op de bon staat.

Hoe verzilver ik mijn Podium Cadeaukaart?
Nadat je online kaarten hebt gereserveerd kan je de Podium Cadeaukaart als betaalwijze kiezen. Vul het nummer en de pincode in (en betaal evt. het resterende bedrag met een andere betaalwijze).Dan ontvang je van ons een e-mail met een betaallink en kies je Podium Cadeaukaart als betaalwijze. Let op: Online kan je slechts met één Podium Cadeaukaart per bestelling betalen. Als je meer cadeaukaarten tegelijk wil verzilveren kan dat alleen bij het bespreekbureau.

Ik heb een Theater- en Concertbon. Kan ik die online verzilveren?
De papieren Theater-en Concertbon (de voorloper van de Podium Cadeaukaart) kan alleen telefonisch of live via het bespreekbureau verzilverd worden. Zie openingstijden kassa.

Scannen jullie ook kaarten vanaf een smartphone?
Wij scannen je tickets vanaf je smartfoon. Het liefst mobile tickets, maar een duidelijke streepjes/QR-code vanuit een pdf kan ook. Zorg ervoor dat de schermverlichting fel genoeg is en dat je gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat nu?
Wanneer je je tickets kwijt bent, kan je tijdens onze openingstijden bellen naar de kassa voor kopiekaarten. Is de kassa gesloten, dan kun je vanaf een uur voor aanvang even langs de kassa om je kaarten daar uit te laten printen.

Kan ik kaarten reserveren en later afrekenen?
Telefonisch kaarten reserveren kost € 2,- reserveringskosten per order. Gereserveerde kaarten moet je binnen 2 weken verzilveren. Je kan je telefonische reservering ook via iDeal of creditcard betalen, dan ontvang je je tickets per e-mail. Dit laatste is kosteloos. Je dient echter wel je betaling binnen 14 dagen te voldoen, anders vervalt de reservering.

Staat je vraag er niet bij?
Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Je kunt een e-mail sturen naar: kassa@zuiderstrandtheater.nl.

Ruilen en retourneren

Ik heb kaarten besteld via de website, kan ik deze nog annuleren of wijzigen?
Losse kaarten kan je tot één dag voor de voorstelling ruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon ter waarde van de kaarten. Tickets die onderdeel zijn van een abonnement, serie of passe-partout kunnen uitsluitend geruild worden voor dezelfde productie op een andere datum.

Je betaalt voor de ruiling/annulering altijd €4,50 administratiekosten (per handeling), ook wanneer het om andere zitplaatsen gaat. Een tegoedbon is onbeperkt geldig en kan in delen besteed worden voor alle voorstellingen in het Zuiderstrandtheater en/of de Nieuwe Kerk. Wij geven geen geld retour. Ruilen kan tot een dag voor de voorstelling, uitsluitend tijdens onze reguliere openingstijden van dinsdag t/m zaterdag en niet in het uur voor aanvang van een voorstelling.

Krijg ik mijn geld terug als ik niet kon komen?
Nee, je krijgt dan geen geld terug of tegoedbon. Uw stoelen zijn helaas leeg gebleven.

Over toegankelijkheid

Zuiderstrandtheater

Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?
Heb je een rolstoel of ben je slecht ter been (of geldt dit voor iemand in je gezelschap) bel dan altijd met onze kassa via 070 88 00 333 (di t/m za van 13.00 – 18.00 uur).

Hoe is de bereikbaarheid van de plaatsen in de zaal voor mindervaliden?
Voor alle vragen over de bereikbaarheid voor mindervaliden raden we je aan telefonisch contact op te nemen met onze kassa via 070 88 00 333 (di t/m za van 13.00 – 18.00 uur). Onze collega’s kennen de zaal goed en bespreken graag de mogelijkheden bij iedere voorstelling.

Zijn er faciliteiten voor slechthorenden?
Het Zuiderstrandtheater beschikt over een infraroodsysteem met een beperkt aantal hoofdtelefoons. Meld je bij de informatiebalie om hier gebruik van te maken.
In de Nieuwe Kerk is geen ondersteuningssysteem voor slechthorenden aanwezig.

Zijn er plaatsen voor slechtzienden?
Per voorstelling zijn er kaarten beschikbaar die geschikt zijn voor slechtzienden. Neem (tijdig!) telefonisch contact op met ons bespreekbureau op 070 88 00 333 (di t/m za van 13.00 – 18.00 uur) om een geschikte plaats in de zaal te reserveren.

Heb je bij ontvangst/voor aanvang hulp nodig? Geef dit dan aan bij de reservering. Het meebrengen van getrainde begeleidershond is in de meeste gevallen toegestaan. Ook dit is iets wat wij graag bij het maken van de reservering horen.

Nieuwe Kerk

De Nieuwe Kerk is toegankelijk voor mindervaliden. De kerk is gelijkvloers, dus u kunt met een rolstoel of rollator een concert bezoeken. Wanneer u als mindervalide een concert in de Nieuwe Kerk bezoekt, kunt u zich bij binnenkomst in de Nieuwe Kerk melden bij de bedrijfsleider. Hij of zij kan een vrijwilliger instrueren u te begeleiden.

Foyer
De foyer in de Nieuwe Kerk bevindt zich beneden. Hier kunt u met een stoellift naar toe of we vragen een vrijwilliger een drankje voor u te halen, wanneer u vooraf of in de pauze liever in de zaal blijft. De deuren van de zaal gaan circa 30 minuten voor aanvang van het concert open en de (gelijkvloerse) ruimte vóór de zaal is zeer beperkt. Wij verzoeken u daarom vriendelijk niet te vroeg aanwezig te zijn, als u niet naar de foyer wilt.

Invalidentoilet
Er bevindt zich een invalidentoilet in de kleedkamer van de artiesten (achter de kansel). Een vrijwilliger kan u hier naar toe begeleiden.

Parkeren
Er is geen invalidenparkeerplaats bij de Nieuwe Kerk. De parkeergarages Q-Park Veerkaden en Spui zijn de dichtstbijzijnde plaatsen waar u kunt parkeren.

Slechthorenden
In de Nieuwe Kerk is geen ondersteuningssysteem voor slechthorenden aanwezig.

Blindengeleidehonden
Het is niet toegestaan om huisdieren mee te nemen naar een concert in de Nieuwe Kerk. Komt u met een blindengeleidehond? Neem dan tijdig contact met ons op zodat er een plaats aan het gangpad kan worden gereserveerd.

Kan ik contant betalen?
Nee, bij ons kan je alleen per pin betalen. Dit houdt in dat je tickets aan de kassa en je drankjes bij de bar niet meer contant afrekent. Onze pinautomaten geven je de mogelijkheid met pin, contactloos en met een creditcard te betalen. Met het invoeren van Pin Only kan je veiliger en sneller betalen.

Tot hoe laat duurt de voorstelling?
Zodra de eindtijd van een voorstelling of concert bij ons bekend is, vermelden we deze op de voorstellingspagina op onze website. Ook staat de eindtijd in de servicemail, die je uiterlijk een dag voor de voorstelling ontvangt. Op de avond zelf kun je de eindtijd op de schermen in het theater lezen. De eindtijd is altijd een schatting en exclusief het eindapplaus en eventuele toegiften.

Vanaf hoe laat gaan de deuren van de zaal open?
In het Zuiderstrandtheater en de Nieuwe Kerk gaan de deuren een uur voor aanvang van de voorstelling open. De deuren van de zaal gaan -onder voorbehoud- een half uur voor aanvang open.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen?
We hanteren geen wachtlijsten. Bij uitverkochte voorstellingen hanteert het theater een volgnummersysteem. Deze volgnummers worden ongeveer een uur voor aanvang uitgegeven. 15 Minuten voor aanvang gaan gereserveerde, maar niet afgehaalde plaatsen, in de verkoop.

Mag ik mijn tas meenemen in de zaal?
Dat hangt van de grootte van de tas af. Alleen tassen kleiner dan A4 formaat en tassen niet dikker dan 10 cm mogen het Zuiderstrandtheater mee naar binnen. Grotere tassen kun je in je auto laten of bij de garderobe achterlaten.

Rijdt de shuttebus nog?
Sinds september 2019 rijdt de shuttlebus niet meer. Als alternatief kun je bus 28 gebruiken. De bereikbaarheid van het Zuiderstrandtheater met bus 28 kun je hier vinden.

Kan ik mijn elektrische fiets opladen?
Ja, bij de fietsenstalling naast het theater zijn 6 oplaadpunten voor elektrische fietsen.

Kan ik met een baby naar een voorstelling?
We raden het meenemen van baby’s en jonge kinderen naar voorstellingen af. De voorstellingen zijn qua inhoud en lengte niet geschikt voor deze doelgroep. Daarnaast is het mogelijk dat kleine kinderen voor overlast zorgen bij de andere bezoekers. Bij jeugd & familievoorstellingen met een leeftijdsindicatie van maximaal 6+ kun je je baby wel meenemen. In dat geval dien je voor je baby een ticket met kindertarief te kopen. Bij overlast kunnen onze collega’s je tijdens de voorstelling verzoeken de zaal te verlaten. Restitutie van gekochte kaarten is echter niet mogelijk.

Wat is leeftijdsindicatie?
Bij jeugd & familievoorstellingen communiceren wij een leeftijdsindicatie. Er wordt hiermee aangegeven dat de voorstelling vanaf een bepaalde leeftijd geschikt is. De voorstelling is dan geschikt qua inhoud en lengte voor de doelgroep. Wij hanteren hierin een 'vanaf' leeftijd, zoals 2+, 4+, 6+ en 8+.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
In het Zuiderstrandtheater beschikken we over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.
In de Nieuwe Kerk zijn geen stoelverhogers aanwezig.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen / buggy ergens kwijt?
Geen probleem! Vraag aan onze medewerkers bij de garderobe waar je de buggy neer kunt zetten.

Ik wil graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws en acties, hoe doe ik dat?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de algemene nieuwsbrief en de Donderdag Deals-mailing, waarmee je 50% korting krijgt op geselecteerde voorstellingen. Schrijf je hier in >

Ik kijk de website op een iPad 2 en zie geen inhoud van de pagina's. Wat nu?
Download de app Chrome en probeer het daarmee opnieuw. De website werkt niet optimaal op de iPad 2 of oudere generatie, evenals de iPhone 3 of ouder.

Hebben jullie oordoppen?
Ja, deze zijn gratis verkrijgbaar bij onze informatiebalie, naast de kassa.

Hoe zit het met het geluidsvolume tijdens de voorstellingen?
De technici van het gezelschap zijn verantwoordelijk voor het volume tijdens voorstellingen. Uiteraard zorgen onze eigen technici ervoor dat het volume binnen de geldende normen valt. Wil je gebruik maken van oordoppen? Deze zijn gratis verkrijgbaar bij onze informatiebalie, naast de kassa.

Heeft het theater huisregels?
Ja, deze leest je hier.

Heeft het theater een privacybeleid?
Ja, dat leest je hier.

Staat je vraag er niet bij?
Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Je kunt een e-mail sturen naar: kassa@zuiderstrandtheater.nl.